Fraud Blocker

Vitamin C

Vitamin C je jedan od ključnih vitamina kada se radi o zdravom organizmu i pravilnom odvijanju telesnih procesa. Vitamin C zajedno sa drugim vitaminima predstavlja obaveznu hranljivu materiju za bogaćenje ishrane tako da ona bude zdrava i uravnotežena, pa na taj način pruža različite prednosti u optimalnim količinama. U telu se vitamin C ne može samostalno sintetisati, zbog čega je važno unositit ga preko hrane, pre svega voća i povrća, a zatim i putem kvalitetnih suplemenata na bazi vitamina C.

Vitamin C – jedan od najvažnijih vitamina za ljudki organizam 

 

Vitamin C odlikuje to što ima svoju ulogu u mnogim procesima u organizmu i ujedno je aktivan u celokupnom ljudskom telu. Drugi naziv ovog nutrijenta je askorbinska kiselina, a uz svoje delovanje obavezan je za održanje organizma zdravim jer je ujedno i ključan nutrijent sa antioksidativnim delovanjem. Vitamin C zajedno sa vitaminima B pripada posebnoj grupi vitamina koji nose naziv hidrosolubilni vitamini odnosno rastvaraju se u vodi. Kao i vitamini A i E, vitamin C uspešno štiti ćelije i kožu od spoljnog uticaja koji je potencijalno štetan i toksičan za telo. 

Vitamin C ima važnu ulogu u proizvodnji kolagena, najzastupljenijeg proteina u organizmu, a takođe ima i funkciju u jačanju ćelijskih zidova i kapilara. Vitamin C je koristan kod apsorbovanja gvožđa, ima značaj kod zdravlja kostiju, hrskavice, vezivnih tkiva, što je važno i za sportiste. Vitamin C je deo mnogih procesa u metabolizmu, a važan je i za brz oporavak tela.

 

Ključan nutrijent za održanje pravilnog odvijanja mnogih funkcija 

 

Vitamin C je uz ključne minerale i druge vitamine obavezan vitamin za održanje pravilnih funkcija u organizmu. Ove hranljive materije su među najbitnijim supstancama koje organizmu obezbeđuju sve neophodno kako bi se glavni procesi u njemu odvijali bez poteškoća. Uz ove nutrijente mogu se odvijati mnogi hemijski procesi, pa je važno održavati njihove optimalne doze, što takođe važi i za vitamin C. Ovo pomaže da dobijete različite prednosti, ali i da sprečite potencijalne deficite kako biste eliminisali različite neprijatne pojave i simptome. Kada se radi o vitaminu C, važnom antioksidansu u organizmu, neophodne doze mogu se uneti putem namirnica kao što su različito voće i povrće: spanać, paprika, zelena salata, kupus, citrusno voće, šipak. Ove rezerve vitamina C mogu se dopuniti i uz kvalitetne dodatke ishrani, posebno ukoliko se bavite sportom ili ste fizički aktivni. 

 

Zašto je važno redovno uzimati vitamin C? 

 

Vitamin C se može naći u različitim namirnicama koje će upotpuniti ishranu i učiniti je raznovrsnom i zdravijom, a takođe možete konzumirativitaminske suplemente. Vitamin C je posebno značajan kod očuvanja funkcija kože, jačanja imunog sistema, unapređenja zdravlja očiju i drugih sistema u organizmu. Ova hranljiva supstanca često se preporučuje u dnevnoj dozi od 1.000 mg. Jedan od glavnih benefita upotrebe ovog vitamina je što može ubrzati oporavak tela, posebno u slučaju prehlade, infekcija, alergija, a ujedno može sprečiti negativne uticaje slobodnih radikala kada se radi o koži i ćelijama.Vitamin C može uspešno eliminisati pojavu upalnih procesa u organizmu, pa je izuzetno koristan za sportiste i sve one koji se redovno bave vežbanjem. 

Vitamin C se može pronaći u različitim oblicima na tržištu dijetetskih dodataka, bilo da se radi o tabletama, kapsulama, šumećim tabletama i praškovima, ili kapima, sirupu i drugim oblicima. Uz druge aktioksidanse kao što su vitamini E i A može se pojačati delovanje vitamina C. preporučena dnevna količina ovog nutrijenta kreće se od 60 do 200 mg, ali u slučaju većih potreba može se koristiti i veća doza, koja je uglavnom 1.000 mg ili veća. Za najbolje rezutlate potrebno je da pratite uputstvo uzimanja ovog vitamina. 

Mi koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj web stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste zadovoljni sa njom.